En reflekterande blogg om investeringar och långsiktigt sparande men även andra aktuella ämnen i samhället.

lördag 29 januari 2011

Analysrapport för Aeropostale (ARO)

Härlig morgon! Min fru ska iväg med barnen och bada till allas glädje och själv sitter jag med morgonkaffet och förkovrar mig.

Jag kom över en länk till en analysrapport på Aeropostale, företaget jag skrev om igår. Länken till den finns här.

Som sagt, jag har svårt att bedöma kvalitén jämfört med t ex H&M. ARO finns ju t ex endast på en marknad och har en snävare målgrupp. Men onekligen verkar ledningen vara skicklig och nyckeltalen är imponerande.

Vad tror ni om bolaget?

2 kommentarer:

Graham /Finanstankar sa...

Hej!

Ska bli intressant att följa din blogg!

Aeropostale verkar onekligen intressant prissatt med imponerande siffror vid en första anblick. Generellt tycker jag inte om att investera i något jag inte har en aning om hur det ser ut i verkligheten, och särskilt inte i något som enbart riktar sig till tonåringar (som jag verkligen inte har en susning om hur de fungerar), men jag ska läsa på om företaget och återkomma med mina reflektioner när tid finnes!

Mvh Graham

Scandinavian Spruce sa...

Jag är som sagt inte heller överdrivet förtjust i att investera i bolag jag inte har en naturlig relation till men det är svårt att inte tilltalas av ARO.

Inte heller jag är tonåring men bolagets sortiment på http://www.aeropostale.com ser tilltalande ut (vilket kanske är största varningstecknet då jag själv inte tillhör deras målgrupp). Det tycker jag är en god första indikation.

Jag ska återkomma i bloggen med mer om ARO.

Skicka en kommentar